benvingudes i benvinguts a

logo de la Web Parroquial San Pedro


san-pedro.org és l'espai a la xarxa de la comunitat parroquial de Sant Pere Apòstol, per construir comunitat també des d'internet

Contenido
La Torre, el logo de la parroquia

Organigrama

V DOMINGO DE CUARESMA (B) - DIUMENGE V DE QUARESMA (B)

LECTURA PRIMERA

Jr 31, 31-34

Haré una alianza nueva y no recordaré sus pecados

LECTURA PRIMERA

Jr 31:31-34

Pactaré amb vosaltres una aliança nova i no em recordaré del vostre pecat

Lectura del libro de Jeremías:

Mirad que llegan días --oráculo del Señor-- en que haré con la casa de Israel y la casa de Judá una alianza nueva. No como la que hice con vuestros padres, cuando los tomé de la mano para sacarlos de Egipto: Ellos, aunque yo era su Señor, quebrantaron mi alianza --oráculo del Señor--.

Sino que así será la alianza que haré con ellos, después de aquellos días--oráculo del Señor--: Meteré mi ley en su pecho, la escribiré en sus corazones; yo seré su Dios, y ellos serán mi pueblo. Y no tendrá que enseñar uno a su prójimo, el otro a su hermano, diciendo: Reconoce al Señor. Porque todos me conocerán, desde el pequeño al grande--oráculo del Señor--, cuando perdone sus crímenes y no recuerde sus pecados.

Lectura del llibre de Jeremies:

Vindran dies, diu l’oracle del Senyor, que pactaré amb el casal d’Israel i amb el casal de Judà una aliança nova. No serà com l’aliança que vaig pactar amb els seus pares el dia que els vaig donar la mà per fer-los sortir del país d’Egipte; aquella aliança, ells la van trencar, tot i que jo era el seu amo, diu l’oracle del Senyor.

L’aliança que jo pactaré després d’aquells dies amb el casal d’Israel serà aquesta, diu l’oracle del Senyor: Posaré la meva llei en el seu interior, l’escriuré en els seus cors. Llavors jo seré el seu Déu, i ells seran el meu poble. No caldrà que s’instrueixin l’un a l’altre dient: «Coneixeu qui és el Senyor», perquè tots em coneixeran; del més petit al més gran, diu l’oracle del Senyor, ja que els perdonaré la culpa i no recordaré més el seu pecat.

SALMO RESPONSORIAL

50

SALM RESPONSORIAL

50

R. Oh, Dios, crea en mí un corazón puro.

Misericordia, Dios mío, por tu bondad

por tu inmensa compasión borra mi culpa

lava del todo mi delito limpia mi pecado. R.

Oh Dios, crea en mí un corazón puro

renuévame por dentro con espíritu firme;

no me arrojes lejos de tu rostro,

no me quites tu santo espíritu. R.

Devuélveme la alegría de tu salvación,

afiánzame con espíritu generoso.

Enseñaré a los malvados tus caminos,

los pecadores volverán a ti. R.

Los sacrificios no te satisfacen,

si te ofreciera un holocausto, no lo querrías.

Mi sacrificio es un espíritu quebrantado,

un corazón quebrantado y humillado

tú no lo desprecias. R.

R. Déu meu creeu en mi un cor ben pur.

Compadiu-vos de mi, Déu meu,

vós que estimeu tant;

vós que sou tant bo, esborreu les meves faltes;

renteu-me ben bé de les culpes,

purifiqueu-me dels pecats. R.

Déu meu, creeu en mi un cor ben pur,

feu renéixer en mi un esperit ferm.

No em llenceu de la vostra presència,

ni em prengueu el vostre esperit sant. R.

Torneu-me el goig de la vostra salvació,

que em sostingui un esperit magnànim.

Ensenyaré els vostres camins als pecadors,

i tornaran a vós els qui us han abandonat. R.

SEGUNDA LECTURA

He 5, 7-9

Aprendió a obedecer y se ha convertido en autor de salvación eterna

LECTURA SEGONA

He 5:7-9

Aprengué a ser obedient i es convertí en font de salvació eterna

Lectura de la carta a los Hebreos:

Cristo, en los días de su vida mortal, a gritos y con lágrimas, presentó oraciones y súplicas al que podía salvarlo de la muerte, cuando en su angustia fue escuchado. El, a pesar de ser Hijo, aprendió, sufriendo, a obedecer. Y, llevado a la consumación, se ha convertido para todos los que le obedecen en autor de salvación eterna.

Lectura de la carta als cristians hebreus:

Germans, Jesús, durant la seva vida mortal, s’adreçà a Déu, que el podia salvar de la mort, pregant-lo i suplicant-lo amb grans clams i amb llàgrimes. Déu l’escoltà per la seva submissió. Així, tot i que era el Fill, aprengué en els sofriments què és obeir, i un cop consagrat sacerdot es convertí en font de salvació eterna per a tots els qui se li sotmeten.

ACLAMACIÓN ANTES DEL EVANGELIO

Jn 12, 26

VERS ABANS DE L'EVANGELI

Jn 12:26

El que quiera servirme, que me siga dice el Señor y donde esté yo, allí también estará mi servidor

Si algú es vol fer servidor meu, que em segueixi, i s’estarà on jo m’estic.

EVANGELIO

Jn 12, 20-33

Si el grano de trigo que cae en tierra muere, dará mucho fruto

EVANGELI

Jn 12:20-33

El gra de blat, quan cau a la terra, si mor, dóna molt de fruit

Lectura del santo evangelio según san Juan:

En aquel tiempo entre los que habían venido a celebrar la fiesta había algunos gentiles, éstos, acercándose a Felipe, el de Betsaida de Galilea, le rogaban: «Señor, quisiéramos ver a Jesús.» Felipe fue a decírselo a Andrés y Andrés y Felipe fueron a decírselo a Jesús. Jesús les contestó: «Ha llegado la hora de que sea glorificado el Hijo del Hombre. Os aseguro, que si el grano de trigo cae en tierra y muere, queda infecundo; pero si muere, da mucho fruto. El que se ama a sí mismo, se pierde, el que se aborrece a sí mismo en este mundo, se guardará para la vida eterna. El que quiera servirme, que e siga y donde esté yo, allí también estará mi servidor; quien me sirva, el Padre le premiará.

Ahora mi alma está agitada y, ¿qué diré?: Padre, líbrame de esta hora. Pero si por esto he venido, para esta hora. Padre, glorifica tu nombre.» Entonces vino una voz del cielo: «Lo he glorificado y volveré a glorificarlo .» La gente que estaba allí y lo oyó decía que había sido un trueno; otros decían que le había hablado un ángel. Jesús tomó la palabra y dijo: «Esta voz no ha venido por mí, sino por vosotros. Ahora va a ser juzgado el mundo, ahora el Príncipe de este mundo va a ser echado fuera. Y cuando yo sea elevado sobre la tierra, atraeré a todos hacia mí.» Esto lo decía dando entender la muerte de que iba a morir.

Lectura de l’evangeli segons sant Joan:

En aquell temps, alguns d’entre els grecs que havien pujat a Jerusalem per adorar Déu en ocasió de la festa, anaren a trobar Felip, que era de Bet-Saida de Galilea i li pregaven: «Senyor, voldríem veure Jesús». Felip anà a dir-ho a Andreu i tots dos ho digueren a Jesús.

Jesús els respongué: «Ha arribat l’hora que el Fill de l’home serà glorificat. Us ho dic amb tota veritat: si el gra de blat, quan cau a terra, no mor, queda sol, però si mor, dóna molt de fruit. Els qui estimen la seva pròpia vida la perden; els qui no l’estimen en aquest món, la guarden per a la vida eterna.

Si algú es vol fer servidor meu, que em segueixi, i s’estarà on jo m’estic. El Pare honorarà els qui es fan servidors meus.

En aquests moments em sento torbat. ¿Què he de dir? ¿Pare, salveu-me d’aquesta hora? No, és per arribar en aquesta hora que jo he vingut. Pare, glorifiqueu el vostre nom».

Una veu va dir del cel estant: «Ja l’he glorificat, però encara el glorificaré». La gent que ho sentí deia que havia estat un tro; d’altres deien que un àngel li havia parlat.

Jesús els digué: «No és per mi que s’ha sentit aquesta veu, és per vosaltres. Ara és el moment que aquest món serà condemnat. Ara el sobirà d’aquest món serà expulsat, i jo, quan seré enlairat damunt la terra, atrauré tothom cap a mi». Deia això indicant com havia de ser la seva mort.

Realizada con software libreRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con distribución UbuntuRealizada con editor HTML BluefishRealizada con programación web con phpRealizada con base de datos web con mysqlRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con FTP FilezillaRealizada con retoque fotográfico con GimpRealizada con dibujo vectorial con InkscapeRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con conversión de formatos multimedia con WinFFRealizada con reproductor multimedia VLCRealizada con edición de PDF con PDF EditorRealizada con suite ofimática Openoffice | Contenidos bajo licencia Creative Commons | cumple el estándar XHTML 1.1cumple el estándar CSS 3.0cumple el estándar WAI-AA de accesibilidad

[Comunidad Parroquial San Pedro. Puerto de Sagunto]