benvingudes i benvinguts a

logo de la Web Parroquial San Pedro


san-pedro.org és l'espai a la xarxa de la comunitat parroquial de Sant Pere Apòstol, per construir comunitat també des d'internet

Contenido
La Torre, el logo de la parroquia

Organigrama

XI DOMINGO DE TIEMPO ORDINARIO (B) - DIUMENGE XI DURANT L'ANY (B)

LECTURA PRIMERA

Ez 17, 22-24

Ensalcé un árbol humilde

LECTURA PRIMERA

Ez 17:22-24

Jo faig créixer l'arbre menut

Lectura del libro de Ezequiel:

Esto dice el Señor Dios: «Arrancaré una rama del alto cedro y la plantaré. De sus ramas más altas arrancaré una tierna y la plantaré en la cima de un monte elevado; la plantaré en la montaña más alta de Israel, para que eche brotes y dé fruto y se haga un cedro noble. Anidarán en él aves de toda pluma, anidarán al abrigo de sus ramas. Y todos los árboles silvestres sabrán que yo soy el Señor, que humilla los árboles altos y ensalza los árboles humildes que seca los árboles lozanos y hace florecer los árboles secos. Yo, el Señor, lo he dicho y lo haré.»

Lectura de la profecia d'Ezequiel:

Això diu el Senyor: «També jo prendré un esqueix del brot alterós que corona el cedre, arrencaré un ull tendre de la punta del seu brancatge, i el plantaré visiblement en una muntanya ben alta, en una muntanya de la serralada d'Israel. Estendrà les seves branques, donarà fruit, i es farà un cedre magnífic. Ocells de tota mena s'ajocaran a la seva ombra i viuran en el seu brancatge. Tots els arbres del bosc sabran que jo sóc el Senyor. Jo abaixo els arbres alts i faig créixer els menuts, asseco els arbres verds i faig reverdir els secs. Sóc jo, el Senyor, qui ho he dit i qui ho faré.»

SALMO RESPONSORIAL

Sal 91

SALM RESPONSORIAL

Sal 91

R. Es bueno dar gracias al Señor.

Es bueno dar gracias al Señor

y tañer para tu nombre, oh Altísimo;

proclamar por la mañana tu misericordia

y por la noche tu fidelidad. R.

El justo crecerá como la palmera,

se alzará como cedro del Líbano;

plantado en la casa del Señor,

crecerá en los atrios de nuestro Dios. R.

En la vejez seguirá dando fruto

y estará lozano y frondoso;

para proclamar que el Señor es justo,

que en mi Roca no existe la maldad. R.

R. És bo de lloar-vos, Senyor.

És bo de lloar l'Altíssim,

de cantar al vostre nom, Senyor,

de proclamar al matí el vostre amor,

i de nit, la vostra fidelitat. R.

Els justos creixeran com les palmeres,

es faran grans com els cedres del Líban;

plantats a la casa del Senyor,

creixeran als atris del nostre Déu. R.

Encara donaran fruit a la vellesa,

continuaran plens d'ufana i de vigor,

per proclamar que el Senyor és recte,

que la meva Roca no coneix la injustícia. R.

SEGUNDA LECTURA

2C 5, 6-10

En destierro o en patria nos esforzamos en agradar a Dios

LECTURA SEGONA

2C 5:6-10

Tant ara que som en el cos, com quan en sortirem, no ambicionem res més que ser plaents al Senyor

Lectura de la segunda carta del apóstol san Pablo a los Corintios:

Hermanos: Siempre tenemos confianza, aunque sabemos que, mientras vivimos, estamos desterrados lejos del Señor. Caminamos sin verlo, guiados por la fe. Y es tal nuestra confianza, que preferimos desterrarnos del cuerpo y vivir junto al Señor. Por lo cual, en destierro o en Patria, nos esforzamos en agradarle. Porque todos tendremos que comparecer ante el tribunal de Cristo, para recibir premio o castigo por lo que hayamos hecho en esta vida.

Lectura de la segona carta de sant Pau als cristians de Corint:

Germans, ens sentim molt coratjosos. Sabem que mentre vivim en el cos, vivim com emigrats lluny del Senyor, ja que no podem fer altra cosa sinó creure, sense veure'l; però ens sentim tan coratjosos, que preferim emigrar del cos, per anar a viure amb el Senyor, i no ambicionem res més que ser-li plaents, tant ara que som en el cos, com quan en sortirem. Perquè tots nosaltres hem de comparèixer davant el tribunal del Crist, on cadascú ha de rebre el que li correspongui segons el bé o el mal que haurà obrat vivint en el cos.

ACLAMACIÓN ANTES DEL EVANGELIO

VERS ABANS DE L'EVANGELI

Aleluya, aleluya. La semilla es la Palabra de Dios el sembrador Cristo; todo el que le encuentra, permanece para siempre. Aleluya.

La llavor és la paraula de Déu, el sembrador és el Crist; tothom qui el troba viurà per sempre.

EVANGELIO

Mc 4, 26-34

Era la semilla más pequeña, pero se hace más alta que las demás hortalizas

EVANGELI

Mc 4:26-34

La més petita de les llavors acaba més grossa que totes les hortalisses

Lectura del santo Evangelio según San Marcos:

En aquel tiempo decía Jesús a las turbas: "EI Reino de Dios se parece a un hombre que echa simiente en la tierra. El duerme de noche, y se levanta de mañana la semilla germina y va creciendo, sin que él sepa cómo. La tierra va produciendo la cosecha ella sola: primero los tallos, luego la espiga, después el grano. Cuando el grano está a punto, se mete la hoz, porque ha llegado la siega."

Dijo también: «¿Con qué podemos comparar el Reino de Dios? ¿Qué parábola usaremos? . Con un grano de mostaza: al sembrarlo en la tierra es la semilla más pequeña, pero después, brota, se hace más alta que las demás hortalizas y echa ramas tan grandes, que los pájaros pueden cobijarse y anidar en ellas.»

Con muchas parábolas parecidas les exponía la Palabra, acomodándose a su entender. Todo se lo exponía con parábolas, pero a sus discípulos se lo explicaba todo en privado.

Lectura de l'evangeli segons sant Marc:

En aquell temps, Jesús deia a la gent: «Amb el Regne de Déu passa com quan un home sembra el gra a la terra. De nit i de dia, mentre ell dorm o està llevat, la llavor germina i creix sense que ell sàpiga com. La terra, tota sola, produeix primer els brins, després les espigues i finalment el blat granat dintre les espigues. Llavors, quan el gra ja és a punt, se'n va a segar-lo, perquè ja ha arribat el temps de la sega.»

Deia també: «¿A què podem comparar el Regne de Déu? ¿Quina paràbola li escauria? És com un gra de mostassa, la més petita de les llavors, però un cop sembrada, es posa a créixer i acaba més gran que totes les hortalisses, amb unes branques tan grosses que els ocells es poden ajocar a la seva ombra.»

Jesús anunciava el Regne de Déu amb moltes paràboles semblants, perquè la gent l'entengués segons les seves disposicions; no els deia res sense paràboles, però en privat ho explicava tot als deixebles.

Realizada con software libreRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con distribución UbuntuRealizada con editor HTML BluefishRealizada con programación web con phpRealizada con base de datos web con mysqlRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con FTP FilezillaRealizada con retoque fotográfico con GimpRealizada con dibujo vectorial con InkscapeRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con conversión de formatos multimedia con WinFFRealizada con reproductor multimedia VLCRealizada con edición de PDF con PDF EditorRealizada con suite ofimática Openoffice | Contenidos bajo licencia Creative Commons | cumple el estándar XHTML 1.1cumple el estándar CSS 3.0cumple el estándar WAI-AA de accesibilidad

[Comunidad Parroquial San Pedro. Puerto de Sagunto]