benvingudes i benvinguts a

logo de la Web Parroquial San Pedro


san-pedro.org és l'espai a la xarxa de la comunitat parroquial de Sant Pere Apòstol, per construir comunitat també des d'internet

Contenido
La Torre, el logo de la parroquia

Organigrama

XIV DOMINGO DE TIEMPO ORDINARIO (B) - DIUMENGE XIV DURANT L'ANY (B)

LECTURA PRIMERA

Ez 2, 2-5

Son un pueblo rebelde, sabrán que hubo un profeta en medio de ellos

LECTURA PRIMERA

Ez 2:2-5

Ni que siguin un poble que sempre es revolta,han de saber que hi ha un profeta enmig d’ells

Lectura de la profecía de Ezequiel:

En aquellos días, el espíritu entro en mí, me puso en pie, y oí que me decía:- «Hijo de Adán, yo te envío a los israelitas, a un pueblo rebelde que se ha rebelado contra mí. Sus padres y ellos me han ofendido hasta el presente día. También los hijos son testarudos y obstinados; a ellos te envío para que les digas: "Esto dice el Señor" Ellos, te hagan caso o no te hagan caso, pues son un pueblo rebelde, sabrán que hubo un profeta en medio de ellos.»

Lectura de la profecia d’Ezequiel

En aquells dies, l’Esperit entrà dintre meu, em va fer aixecar dret i vaig sentir que em parlava. Em digué: «Fill d’home, t’envio al poble d’Israel, a un poble de rebels que s’han alçat contra mi. Tant ells com els seus pares, fins avui mateix, no han deixat mai de ser-me infidels. T’envio a aquests fills de cara endurida i de cor empedreït. Tant si t’escolten com si no t’escolten, tu digue’ls: Això diu el Senyor Déu, perquè, ni que siguin un poble que sempre es revolta, han de saber que hi ha un profeta enmig d’ells.»

SALMO RESPONSORIAL

Sal 122, 1-2a. 2bcd. 3-4 (R.: 2cd)

SALM RESPONSORIAL

Sal 122:1-2a,2bcd,3-4 (R.: 2cd)

R. Nuestros ojos están en el Señor, esperando su misericordia.

A ti levanto mis ojos, a ti que habitas en el cielo. Como están los ojos de los esclavos fijos en las manos de sus señores. R.

Como están los ojos de la esclava fijos en las manos de su señora, así están nuestros ojos en el Señor, Dios nuestro, esperando su misericordia. R.

Misericordia, Señor, misericordia, que estamos saciados de desprecios; nuestra alma esta saciada del sarcasmo de los satisfechos, del desprecio de los orgullosos. R.

R. Tenim els ulls posats en el Senyor, fins que s’apiadi de nosaltres.

A vós que teniu el tron dalt del cel,

aixeco els meus ulls.

Com l’esclau té els ulls posats

en les mans del seu amo. R.

Com l’esclava té els seus ulls

en les mans de la mestressa,

tenim els ulls posats en el Senyor,

fins que s’apiadi de nosaltres. R.

Compadiu-nos, Senyor, compadiu-nos,

estem saturats de menyspreu.

La nostra ànima n’està ben saturada,

dels escarnis dels altius,

del menyspreu dels insolents. R.

SEGUNDA LECTURA

2C 12, 7-10

Presumo de mis debilidades, porque así residirá en mí la fuerza de Cristo

LECTURA SEGONA

2C 12:7-10

Estic content de gloriar-me de les meves febleses; gràcies a elles, tinc dintre meu la força del Crist

Lectura de la segunda carta del apóstol san Pablo a los Corintios:

Hermanos:

Para que no, tenga soberbia, me han metido una espina en la carne: un ángel de Satanás que me apalea, para que no sea soberbio. Tres veces he pedido al Señor verme libre de él; y me ha respondido: «Te basta mi gracia; la fuerza se realiza en la debilidad.»

Por eso, muy a gusto presumo de mis debilidades, porque así residirá en mí la fuerza de Cristo.

Por eso, vivo contento en medio de mis debilidades, de los insultos, las privaciones, las persecuciones y las dificultades sufridas por Cristo. Porque, cuando soy débil, entonces soy fuerte.

Lectura de la segona carta de sant Pau als cristians de Corint:

Germans, les revelacions que he rebut eren tan extraordinàries que Déu, perquè no m’enorgulleixi, ha permès que em clavessin com una espina en la carn: és un enviat de Satanàs que em bufeteja perquè no mènorgulleixi. Jo he demanat tres vegades al Senyor que me’n deslliuri, però ell m’ha respost: En tens prou amb la meva gràcia; el meu poder ressalta més, com més febles són les teves forces. Per això estic content de gloriar-me de les meves febleses; gràcies a elles, tinc dintre meu la força del Crist. M’agrada ser feble i veure’m ultratjat, pobre, perseguit i acorralat per causa de Crist. Quan sóc feble, és quan sóc realment fort.

ACLAMACIÓN ANTES DEL EVANGELIO

Lc 4, 18

VERS ABANS DE L'EVANGELI

Lc 4:18

El Espíritu del Señor esta sobre mí; me ha enviado para anunciar el Evangelio a los pobres.

L’Esperit del Senyor reposa sobre meu,m’ha enviat a portar la Bona Nova als desvalguts.

EVANGELIO

Mc 6, 1-6

No desprecian a un profeta más que en su tierra

EVANGELI

Mc 6:1-6

Els profetes només són mal rebuts en el seu poble

Lectura del santo evangelio según san Marcos:

En aquel tiempo, fue Jesús a su pueblo en compañía de sus discípulos. Cuando llegó el sábado, empezó a enseñar en la sinagoga; la multitud que lo oía se preguntaba asombrada:

- «¿De donde saca todo eso? ¿Qué sabiduría es esa que le han enseñado? ¿Y esos milagros de sus manos? ¿No es éste el carpintero, el hijo de María, hermano de Santiago y José y Judas y Simón? Y sus hermanas ¿no viven con nosotros aquí?

Y esto les resultaba escandaloso.

Jesús les decía:

- «No desprecian a un profeta mas que en su tierra, entre sus parientes y en su casa.» No pudo hacer allí ningún milagro, solo curo algunos enfermos imponiéndoles las manos. Y se extrañó de su falta de fe.

Y recorría los pueblos de alrededor enseñando.

Lectura de l’evangeli segons sant Marc:

En aquell temps, Jesús anà a Natzaret, el seu poble, acompanyat dels seus deixebles. El dissabte, començà a ensenyar en la sinagoga. Tothom en sentir-lo, se n’estranyava i deia: «¿D’on li ve això? ¿Què és aquest do de saviesa i aquests miracles que es realitzen per les seves mans? ¿No és el fuster, el fill de Maria, parent de Jaume, de Josep, de Judes i de Simó? I les seves parentes, ¿no viuen aquí entre nosaltres?» I se n’escandalitzaven. Jesús els digué: «Els profetes només són mal rebuts en el seu poble, en la seva parentela i entre els de casa seva.» I no hi pogué fer cap miracle; només va imposar les mans a uns quants malalts, que es van posar bé. I el sorprenia que no volguessin creure. Després recorria les viles i els pobles i ensenyava.

Realizada con software libreRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con distribución UbuntuRealizada con editor HTML BluefishRealizada con programación web con phpRealizada con base de datos web con mysqlRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con FTP FilezillaRealizada con retoque fotográfico con GimpRealizada con dibujo vectorial con InkscapeRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con conversión de formatos multimedia con WinFFRealizada con reproductor multimedia VLCRealizada con edición de PDF con PDF EditorRealizada con suite ofimática Openoffice | Contenidos bajo licencia Creative Commons | cumple el estándar XHTML 1.1cumple el estándar CSS 3.0cumple el estándar WAI-AA de accesibilidad

[Comunidad Parroquial San Pedro. Puerto de Sagunto]