benvingudes i benvinguts a

logo de la Web Parroquial San Pedro


san-pedro.org és l'espai a la xarxa de la comunitat parroquial de Sant Pere Apòstol, per construir comunitat també des d'internet

Contenido
La Torre, el logo de la parroquia

Organigrama

XV DOMINGO DE TIEMPO ORDINARIO (C) - DIUMENGE XV DURANT L'ANY (C)

LECTURA PRIMERA

Dt 30, 10-14

El mandamiento está muy cerca de ti; cúmplelo

LECTURA PRIMERA

Dt 30:10-14

Són paraules que tens molt a prop teu per poderles complir

Lectura del libro del Deuteronomio:

Moisés habló al pueblo, diciendo:

«Escucha la voz del Señor, tu Dios, guardando sus preceptos y mandatos, lo que está escrito en el código de esta ley; conviértete al Señor, tu Dios, con todo el corazón y con toda el alma.

Porque el precepto que yo te mando hoy no es cosa que te exceda, ni inalcanzable; no está en el cielo, no vale decir: "¿Quién de nosotros subirá al cielo y nos lo traerá y nos lo proclarnarál para que lo cumplamos? "; ni está más allá del mar, no vale decir: "¿Quién de nosotros cruzará el mar y nos lo traerá y nos lo proclamará, para que lo cumplamos?"

El mandamiento está muy cerca de ti: en tu corazón y en tu boca. Cúmplelo.»

Lectura del llibre del Deuteronomi:

Moisès s’adreçà al poble i li digué: «Escoltaràs el Senyor, el teu Déu, guardant els seus manaments i els seus decrets escrits en el llibre d’aquesta Llei, i et convertiràs al Senyor, el teu Déu, amb tot el cor i amb tota l’ànima. La Llei que avui et dono no és massa difícil per a tu, ni es fora del teu abast, No és pas al cel, que puguis dir: Qui és capaç de pujar-hi per anar-la a buscar i fer-nos-la conèixer, perquè la puguem practicar? Ni és tampoc a l’altra banda del mar, que puguis dir: Qui és capaç de travessar per anar-la a buscar i fer-nos-la conèixer, perquè la puguem practicar? Són paraules que tens molt a prop teu per poder-les complir: les tens als llavis, les tens al cor.»

SALMO RESPONSORIAL

Sal 68, 14 y 17. 30-31. 33-34. 36-37 (R.: 33)

SALM RESPONSORIAL

Sal 68:14 i 17, 30-31, 33-34, 36-37 (R.: 33)

R. Humildes, buscad al Señor, y revivirá vuestro corazón.

Mi oración se dirige a ti, Dios mío, el día de tu favor; que me escuche tu gran bondad, que tu fidelidad me ayude. Respóndeme, Señor, con la bondad de tu gracia; por tu gran compasión, vuélvete hacia mí. R.

Yo soy un pobre malherido; Dios mío, tu salvación me levante. Alabaré el nombre de Dios con cantos, proclamaré su grandeza con acción de gracias. R.

Miradlo, los humildes, y alegraos, buscad al Señor, y revivirá vuestro corazón. Que el Señor escucha a sus pobres, no desprecia a sus cautivos. R.

El Señor salvará a Sión, reconstruirá las ciudades de Judá. La estirpe de sus siervos la heredará, los que aman su nombre vivirán en ella. R.

R. Els humils que busquen Déu sincerament dirtanm: «Tingueu llarga vida.»

A vós us prego, Senyor,

en aquesta hora propícia;

escolteu-me, Déu meu, vós que estimeu tant,

vós que sou fidel a salvar els amics.

El vostre amor, Senyor, vessa bondat;

mireu-me, responeu, vós que estimeu tant. R.

Jo, Déu meu, sóc un pobre sofrent.

Que el vostre ajut em defensi.

Els meus càntics lloaran el nom de Déu,

reconeixeran la grnadesa del Senyor. R.

Se n’alegraran els humils quan ho vegin;

els qui busquen Déu sincerament diran:

«Tingueu llarga vida.»

El Senyor escolta sempre els desvalguts,

no té abandonats els seus captius. R.

Déu salvarà Sió,

reconstruirà les viles de Judà;

hi habitaran els servents del Senyor

ells i els seus fills les posseiran,

hi viuran els que estimen el nom de Déu. R.

SEGUNDA LECTURA

Col 1, 15-20

Todo fue creado por él y para él

LECTURA SEGONA

Col 1:15-20

Déu ha creat tot l’univers per ell i l´ha destinat a ell

Lectura de la carta del apóstol san Pablo a los Colosenses:

Cristo Jesús es imagen de Dios invisible, primogénito de toda criatura; porque por medio de él fueron creadas todas las cosas: celestes y terrestres, visibles e invisibles,

Tronos, Dominaciones, Principados, Potestades; todo fue creado por él y para él.

Él es anterior a todo, y todo se mantiene en él.

Él es también la cabeza del cuerpo: de la Iglesia.

Él es el principio, el primogénito de entre los muertos, y así es el primero en todo.

Porque en él quiso Dios que residiera toda la plenitud.

Y por él quiso reconciliar consigo todos los seres: los del cielo y los de la tierra, haciendo la paz por la sangre de su cruz.

Lectura de lla carta de sant Pau als cristians de Colosses:

Jesucrist és imatge del Déu invisible, engendrat abans de tota la creació, ja que Déu a creat totes les coses per ell, tant les del cel, com les de la terra, tant les visibles com les invisibles, trons, sobirans, governs i potestats. Déu ha creat tot lúnivers per ell i l’ha destinat a ell. Ell existeix abans que tot, i tot es manté unit gràcies a ell. El és també el cap del cos, que és l’Església. Ell n’és l’origen, és la primícia dels qui retornen d’entre els morts, perquè ell ha de ser en tot el primer. Déu volgué que residís en ell la plenitud de tot el que existeix; per ell Déu volgué reconciliar-se tot l’univers, posant la pau en tot el que hi ha, tant a la terra com al cel, per la sang de la creu de Jesucrist.

ACLAMACIÓN ANTES DEL EVANGELIO

Jn 6, 63b. 68b

VERS ABANS DE L'EVANGELI

Jo 6:63b, 68b

Tus palabras, Señor, son espiritu y vida; tú tienes palabras de vida eterna.

Les vostres paraules, Senyor, són esperit i vida, vós teniu paraules de vida eterna.

EVANGELIO

Lc 10, 25-37

¿Quién es mi prójimo?

EVANGELI

Lc 10:25-37

Per a mi, ¿qui són aquests altres?

Lectura del santo evangelio según san Lucas:

En aquel tiempo, se presentó un maestro de la Ley y le preguntó a Jesús para ponerlo a prueba:

- «Maestro, ¿qué tengo que hacer para heredar la vida eterna?»

Él le dijo:

- «¿Qué está escrito en la Ley? ¿Qué lees en ella?»

Él contestó:

- «Amarás al Señor, tu Dios, con todo tu corazón y con toda tu alma y con todas tus fuerzas y con todo tu ser. Y al prójimo como a ti mismo.»

Él le dijo:

- «Bien dicho. Haz esto y tendrás la vida.»

Pero el maestro de la Ley, queriendo justificarse, preguntó a Jesús:

- «¿Y quién es mi prójimo?»

Jesús dijo:

- «Un hombre bajaba de Jerusalén a Jericó, cayó en manos de unos bandidos, que lo desnudaron, lo molieron a palos y se marcharon, dejándolo medio muerto. Por casualidad, un sacerdote bajaba por aquel camino y, al verlo, dio un rodeo y pasó de largo. Y lo mismo hizo un levita que llegó a aquel sitio: al verlo dio un rodeo y pasó de largo.

Pero un samaritano que iba de viaje, llegó a donde estaba él y, al verlo, le dio lástima, se le acercó, le vendó las heridas, echándoles aceite y vino, y, montándolo en su propia cabalgadura, lo llevó a una posada y lo cuidó. Al día siguiente, sacó dos denarios y, dándoselos al posadero, le dijo:

-"Cuida de él, y lo que gastes de más yo te lo pagaré a la vuelta." ¿Cuál de estos tres te parece que se portó como prójimo del que cayó en manos de los bandidos?»

Él contestó:

- «El que practicó la misericordia con él.»

Díjole Jesús:

- «Anda, haz tú lo mismo.»

Lectura de lévangeli segons sant Lluc:

En aquell temps, un mestre de la Llei, per provar Jesús, s’alçà i li va fer aquesta pregunta: «Mestre, ¿què he de fer per tenir l’herència de la vida eterna?» Jesús li digué: «Què hi ha escrit a la Llei? Què hi llegeixes?» Ell contestà: «Estima el Senyor, el teu Déu, amb tot el cor, amb tota l’ànima, amb totes les forces, amb tot el pensament, i estima als altres com a tu mateix.» Jesús li diu: «Has respost bé: fes-ho així i viuràs.»

Ell, amb ganes de justificar-se preguntà a Jesús:«I per a mi, ¿qui són aquests altres?» Jesús prosseguí: «Un home baixava de Jerusalem a Jericó i caigué en mans de lladres, que el despullaren, l’apallissaren i se n’anaren deixant-lo mig mort. Casualment baixava pel mateix camí un sacerdot que el veié, però passà de llarg per l’altra banda. Igualment un levita, quan arribà al lloc, passà de llarg per l’altra banda. Per+o un samarità que viatjava per aquell indret, quan arribà i el veié, se’n compadí, s’hi acostà, li embenà les ferides, després d’amorosir-les amb oli i vi, el pujà a la seva pròpia cavalcadura, el dugué a l’hostal i se n’ocupà. L’endemà, quan se n’anava, donà dues monedes de plata a l’hostaler dient-li: Ocupa’t d’ell i, quan jo torni, et pagarés les despeses que hagis fet de més. Quin d’aquests tres et sembla que va veure l’altre que hem d’estimar, en l’home que havia caigut en mans dels lladres?» Ell repongué: «El qui es va compadir d’ell.» Jesús li digué: «Doncs tu fes igual.»

Realizada con software libreRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con distribución UbuntuRealizada con editor HTML BluefishRealizada con programación web con phpRealizada con base de datos web con mysqlRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con FTP FilezillaRealizada con retoque fotográfico con GimpRealizada con dibujo vectorial con InkscapeRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con conversión de formatos multimedia con WinFFRealizada con reproductor multimedia VLCRealizada con edición de PDF con PDF EditorRealizada con suite ofimática Openoffice | Contenidos bajo licencia Creative Commons | cumple el estándar XHTML 1.1cumple el estándar CSS 3.0cumple el estándar WAI-AA de accesibilidad

[Comunidad Parroquial San Pedro. Puerto de Sagunto]