benvingudes i benvinguts a

logo de la Web Parroquial San Pedro


san-pedro.org és l'espai a la xarxa de la comunitat parroquial de Sant Pere Apòstol, per construir comunitat també des d'internet

Contenido
La Torre, el logo de la parroquia

Organigrama

XXIII DOMINGO DE TIEMPO ORDINARIO (B) - DIUMENGE XXIII DURANT L'ANY (B)

LECTURA PRIMERA

Is 35, 4-7a

Los oídos del sordo se abrirán, la lengua del mudo cantará

LECTURA PRIMERA

Is 35:4-7a

Les orelles dels sord s’obriran i la llengua del mut cridarà de goig

Lectura del profeta Isaías:

Decid a los de corazón intranquilo: "Ánimo, no temáis! Mirad que vuestro Dios viene vengador; es la recompensa de Dios, él vendrá y os salvará. Entonces se despegarán los ojos de los ciegos, y las orejas de los sordos se abrirán. Entonces saltará el cojo como ciervo, y la lengua del mudo lanzará gritos de júbilo. Pues serán alumbradas en el desierto aguas, y torrentes en la estepa, se trocará la tierra abrasada en estanque, y el país árido en manantial de aguas. En la guarida donde moran los chacales verdeará la caña y el papiro.

Lectura del llibre d’Isaïes:

Digueu als cors alarmats: Sigueu valents, no tingueu por: Aquí teniu el vostre Déu que ve per fer justícia: la paga de Déu és aquí, és ell mateix qui us ve a salvar. Llavors es desclouran els ulls dels cecs i les orelles dels sords s’obriran; llavors el coix saltarà com un cèrvol i la llengua del mut cridarà de goig, perquè l’aigua ha brollat a l’estepa, han nascut torrents en el desert; les terres xardoroses ara són estanys, el país de la set és ple de fonts d’aigua.

SALMO RESPONSORIAL

Sal 145, 6c-7. 8-9a. 9bc-10 (R.: 1)

SALM RESPONSORIAL

Sal 145:6c-7, 8-9a, 9bc-10 (R.: 1)

R. Alaba alma mía al Señor

Alaba alma mía al Señor, que mantiene su fidelidad perpetuamente, que hace justicia a los oprimidos, que da pan a los hambrientos. El Señor liberta a los oprimidos. R.

El Señor abre los ojos al ciego, el Señor endereza a los que ya se doblan,

el Señor ama a los justos, el Señor guarda a los peregrinos. R.

El Señor sustenta al huérfano y a la viuda y trastorna el camino de los malvados.

El Señor reina eternamente; tu Dios, Sión, de edad en edad. R.

R. Lloa el Senyor, ànima meva.

El Senyor es manté fidel per sempre,

fa justícia als oprimits,

dóna pa als qui tenen fam.

El Senyor deslliura els presos. R.

El Senyor dóna la vista als cecs,

el Senyor redreça els vençuts,

el Senyor estima els justos,

el Senyor guarda els forasters. R.

Manté les viudes i els orfes,

i capgira els camins dels injustos.

El Senyor regna per sempre;

és el teu Déu, Sió, per tots els segles. R.

SEGUNDA LECTURA

St 2, 1-5

¿Acaso no ha elegido Dios a los pobres como herederos del Reino?

LECTURA SEGONA

Jm 2:1-5

¿No sabeu que Déu ha escollit els pobres per fer-los hereus del Regne?

Lectura de la carta del apóstol Santiago:

Hermanos míos, no entre la acepción de personas en la fe que tenéis en nuestro Señor Jesucristo glorificado. Supongamos que entre vuestra asamblea un hombre con un anillo de oro y un vestido espléndido; y entra también un pobre con un vestido sucio; y que dirigís vuestra mirada al que lleva el vestido espléndido y le decís: «Tú, siéntate aquí, en un buen lugar»; y en cambio al pobre le decís: «Tú, quédate ahí de pié», o «Siéntate a mis pies». No sería esto hacer distinciones entre vosotros y ser jueces con criterios malos?

Escuchad, hermanos míos queridos: Acaso no ha escogido Dios a los pobres según el mundo como ricos en la fe y herederos del Reino que prometió a los que le aman?

Lectura de la carta de sant Jaume:

Germans meus, vosaltres que creieu en Jesucrist, el nostre Senyor gloriós, no heu de comprometre la vostra fe amb diferències entre les persones. Suposem que mentre esteu reunits, entra un home ben vestit i amb un anell d’or, i entra també un pobre mal vestit. Si us fixàveu primer en el que va ben vestit i li dèieu: «Segui aquí que estarà millor», però al pobre li dèieu: «Tu queda’t dret o seu aquí, als meus peus», ¿no farieu diferències entre vosaltres? No serieu homes que jutgen amb criteris dolents? Escolteu, germans meus estimats: No sabeu que Déu ha escollit els pobres d’aquest món per fer-los rics en la fe i hereus del Regne que ell ha promès als qui l’estimen?

ACLAMACIÓN ANTES DEL EVANGELIO

Mt 4, 23

VERS ABANS DE L'EVANGELI

Mt 4:23

Jesús proclamaba la Buena Noticia del Reino, y curaba toda enfermedad en el pueblo.

Jesús predicava la Bona Nova del Regne, i guaria en el poble tota malaltia.

EVANGELIO

Mc 7, 31-37

Hace oír a los sordos y hablar a los mudos

EVANGELI

Mc 7:31-37

Fa que hi sentin els sords i que els muts parlin

Lectura de santo Evangelio según San Marcos:

Se marchó de la región de Tiro y vino de nuevo, por Sidón, al mar de Galilea, atravesando la Decápolis. Le presentan un sordo que, además, hablaba con dificultad, y le ruegan imponga la mano sobre él. El, apartándole de la gente, a solas, le metió sus dedos en los oídos y con su saliva le tocó la lengua. Y, levantando los ojos al cielo, dio un gemido, y le dijo: «Effatá», que quiere decir: «¡Abrete!». Se abrieron sus oídos y, al instante, se soltó la atadura de su lengua y hablaba correctamente. Jesús les mandó que a nadie se lo contaran. Pero cuanto más se lo prohibía, tanto más ellos lo publicaban. Y se maravillaban sobremanera y decían «Todo lo ha hecho bien; hace oír a los sordos y hablar a los mudos.»

Lectura de l’evangeli segons sant Marc:

En aquell temps, Jesús tornà del territori de Tir pel camí de Sidó, i se n’anà cap al llac de Galilea, passant pel territori de la Decàpolis. Li portaren un sord, que a penes sabia parlar, i li demanaren que li imposés les mans. Jesús se l’endugué tot sol, lluny de la gent, li posà els dits a les orelles, escopí i li tocà la llengua, aixecà els ulls al cel, sospirà i digué: «Efata», que vol dir «obre’t». A l’instant se li obriren les orelles, la llengua se li deslligà i parlava perfectament. Jesús els prohibí que ho diguessin a ningú, però com més els ho prohibia, més ho explicaven a tothom, i no se’n sabien avenir. Deien: «Tot ho ha fet bé: fa que els sords hi sentin i que els muts parlin.»

Realizada con software libreRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con distribución UbuntuRealizada con editor HTML BluefishRealizada con programación web con phpRealizada con base de datos web con mysqlRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con FTP FilezillaRealizada con retoque fotográfico con GimpRealizada con dibujo vectorial con InkscapeRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con conversión de formatos multimedia con WinFFRealizada con reproductor multimedia VLCRealizada con edición de PDF con PDF EditorRealizada con suite ofimática Openoffice | Contenidos bajo licencia Creative Commons | cumple el estándar XHTML 1.1cumple el estándar CSS 3.0cumple el estándar WAI-AA de accesibilidad

[Comunidad Parroquial San Pedro. Puerto de Sagunto]