benvingudes i benvinguts a

logo de la Web Parroquial San Pedro


san-pedro.org és l'espai a la xarxa de la comunitat parroquial de Sant Pere Apòstol, per construir comunitat també des d'internet

Contenido
La Torre, el logo de la parroquia

Organigrama

XXIV DOMINGO DE TIEMPO ORDINARIO (B) - DIUMENGE XXIV DURANT L'ANY (B)

LECTURA PRIMERA

Is 50, 5-9a

Ofrecí la espalda a los que me apaleaban

LECTURA PRIMERA

Is 50:5-9a

He parat l’esquena als qui m’assotaven

Lectura del profeta Isaías:

El Señor me abrió el oído; yo no resistí ni me eche atrás: ofrecí la espalda a los que me apaleaban, las mejillas a los que mesaban mi barba; no me tape el rostro ante ultrajes ni salivazos. El Señor me ayuda, por eso no sentía los ultrajes; por eso endurecí el rostro como pedernal, sabiendo que no quedaría defraudado. Tengo cerca a mi defensor, ¿quien pleiteara contra mí? Comparezcamos juntos. ¿Quien tiene algo contra mí? Que se me acerque. Mirad, el Señor me ayuda, ¿quién me condenará?

Lectura del llibre d’Isaïes:

El Senyor Déu m’ha parlat a cau d’orella i jo no m’he resistit ni m’he fet enrera: he parat l’esquena als qui m’assotaven i les galtes als qui m’arrencaven la barba; no he amagat la cara davant d’ofenses i escopinades. El Senyor Déu m’ajuda: per això no em dono per vençut; per això paro com una roca la cara i sé que no quedaré avergonyit. Tinc al meu costat el jutge que em declara innocent. ¿Qui vol pledejar amb mi? Compareguem plegats. ¿Qui vol ser el meu acusador? Que se m’acosti. Déu, el Senyor, em defensa: ¿qui em podrà condemnar?

SALMO RESPONSORIAL

Sal 114, 1-2. 3-4. 5-6. 8-9 (R.: 9)

SALM RESPONSORIAL

Sal 114:1-2,3-4,5-6,8-9 (R.: 9)

R. Caminaré en presencia del Señor en el país de la vida.

Amo al Señor, porque escucha mi voz suplicante, porque inclina su oído hacia mí el día que lo invoco. R.

Me envolvían redes de muerte, me alcanzaron los lazos del abismo, caí en tristeza y angustia. Invoque el nombre del Señor: «Señor, salva mi vida». R.

El Señor es benigno y justo, nuestro Dios es compasivo; el Señor guarda a los sencillos: estando yo sin fuerzas, me salvo. R.

Arrancó mi alma de la muerte, mis ojos de las lagrimas, mis pies de la caída. Caminare en presencia del Señor en el país de la vida. R.

R.Continuaré caminant entre els qui viuen, a la presència del Senyor.

Estimo de tot cor el Senyor:

el Senyor ha escoltat la meva súplica,

ha escoltat el meu clam

així que l’invocava. R.

M’envoltaven els llaços de la mort,

tenia davant meu els seus paranys,

i dintre meu l’angoixa i el neguit.

Vaig invocar el nom del Senyor:

«Ah, Senyor, salveu-me la vida.» R.

El Senyor és just i benigne,

el nostre Déu sap compadir.

El Senyor salvaguarda els senzills,

jo era feble i m’ha salvat. R.

Ha alliberat de la mort la meva vida,

els meus ulls, de negar-se en el plor,

els meus peus de donar un pas en fals.

Continuaré caminant entre els qui viuen,

a la presència del Senyor. R.

SEGUNDA LECTURA

St 2, 14-18

La fe, si no tiene obras, está muerta

LECTURA SEGONA

Jm 2:14-18

Si no hi ha obres, la fe tota sola és morta

Lectura de la carta del apóstol Santiago:

¿De que le sirve a uno, hermanos míos, decir que tiene fe, si no tiene obras? ¿Es que esa fe lo podrá salvar? Supongamos que un hermano o una hermana andan sin ropa y faltos del alimento diario, y que uno de vosotros les dice: «Dios os ampare; abrigaos y llenaos el estomago». y no les dais lo necesario para el cuerpo; ¿de que sirve? Esto pasa con la fe: si no tiene obras, por sí sola esta muerta. Alguno dirá: «Tú tienes fe, y yo tengo obras. Enséñame tu fe sin obras, y yo, por las obras, te probare mi fe.»

Lectura de la carta de sant Jaume:

Germans meus, si algú deia que té fe i no ho demostra amb les obres, ¿de què li serviria? A un home així, ¿la fe el podrá salvar? Suposem que algun dels nostres germans o germanes no tinguessin ni vestits ni l’aliment de cada dia, i algú de vosaltres li digués: «Ves-te’n en pau, abriga’t bé i alimenta’t», però no li donés res del que necessita, ¿quin profit els faria? Doncs, amb la fe passa igual: si no hi ha obres, la fe tota sola és morta. Tu dius que tens la fe, jo tinc les obres. Doncs bé, si pots, demostra’m, sense les obres, que tens fe, que jo, amb les obres, et demostraré la meva fe.

ACLAMACIÓN ANTES DEL EVANGELIO

Ga 6, 14

VERS ABANS DE L'EVANGELI

Ga 6:14

Dios me libre de gloriarme si no es en la cruz del Señor, en la cual el mundo esta crucificado para mí, y yo para el mundo.

Déu me’n guard de gloriar-me en res que no sigui la creu del Senyor. En ella, és com si el món fos crucificat per a mi i jo per al món.

EVANGELIO

Mc 8, 27-35

Tú eres el Mesías... El Hijo del hombre tiene que padecer mucho

EVANGELI

Mc 8:27-35

Vós sou el Messies... El Fill de l’home ha de patir molt

Lectura de santo Evangelio según San Marcos:

En aquel tiempo, Jesús y sus discípulos se dirigieron a las aldeas de Cesarea de Felipe; por el camino, pregunto a sus discípulos: - «¿Quién dice la gente que soy yo?» Ellos le contestaron: - «Unos, Juan Bautista; otros, Elías; y otros, uno de los profetas.» Él les pregunto: - «Y vosotros, ¿quien decís que soy?» Pedro le contesto: - «Tu eres el Mesías.» El les prohibió terminantemente decírselo a nadie.

Y empezó a instruirlos: - «El Hijo del hombre tiene que padecer mucho, tiene que ser condenado por los ancianos, sumos sacerdotes y escribas, ser ejecutado y resucitar a los tres días.» Se lo explicaba con toda claridad. Entonces Pedro se lo llevó aparte y se puso a increparlo. Jesús se volvió y, de cara a los discípulos, increpó a Pedro: - «¡Quítate de mi vista, Satanás! ¡Tu piensas como los hombres, no como Dios!»

Después llamo a la gente y a sus discípulos, y les dijo: - «El que quiera venirse conmigo, que se niegue a sí mismo, que cargue con su cruz y me siga. Mirad, el que quiera salvar su vida la perderá; pero el que pierda su vida por mí y por el Evangelio la salvara.»

Lectura de l’evangeli segons sant Marc:

En aquell temps, Jesús, amb els seus deixebles, se n’anà als poblets de Cesarea de Felip, i pel camí preguntava als seus deixebles: «Qui diuen la gent que sóc jo?» Ells li respongueren: «Uns diuen que sou Joan Baptista, d’altres, que sou Elies, d’altres que sou algun dels profetes.» Llavors els preguntà: «I vosaltres, ¿qui dieu que sóc?» Pere li respon: «Vós sou el Messies.» Ell els prohibí severament qure ho diguessin a ningú.

I comença a instruir-los dient: «El Fill de l’home ha de patir molt: els notables, els grans sacerdots i els mestres de la Llei l’han de rebutjar, ha de ser mort, i al cap de tres dies ressuscitarà.» I els ho deia amb tota claredat. Pere, pensant fer-li un favor, es posà a contradir-lo. Però Jesús es girà, renyà Pere davant els deixebles i li digué: «Fuig d’aquí, Satanàs! No penses com Déu, sinó com els homes.» Després cridà la gent i els seus deixebles i els digué: «Si algú vol venir amb mi, que es negui ell mateix, que prengui la seva creu i m’acompanyi. Qui vulgui salvar la seva vida la perdrà, però el qui la perdi per mi i per l’Evangeli, la salvarà.»

Realizada con software libreRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con distribución UbuntuRealizada con editor HTML BluefishRealizada con programación web con phpRealizada con base de datos web con mysqlRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con FTP FilezillaRealizada con retoque fotográfico con GimpRealizada con dibujo vectorial con InkscapeRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con conversión de formatos multimedia con WinFFRealizada con reproductor multimedia VLCRealizada con edición de PDF con PDF EditorRealizada con suite ofimática Openoffice | Contenidos bajo licencia Creative Commons | cumple el estándar XHTML 1.1cumple el estándar CSS 3.0cumple el estándar WAI-AA de accesibilidad

[Comunidad Parroquial San Pedro. Puerto de Sagunto]