benvingudes i benvinguts a

logo de la Web Parroquial San Pedro


san-pedro.org és l'espai a la xarxa de la comunitat parroquial de Sant Pere Apòstol, per construir comunitat també des d'internet

Contenido
La Torre, el logo de la parroquia

Organigrama

VI DOMINGO DE TIEMPO ORDINARIO (B) - DIUMENGE VI DURANT L’ANY (B)

LECTURA PRIMERA

Lv 13, 1-2. 44-46

El leproso tendrá su morada fuera del campamento

LECTURA PRIMERA

Lv 13:1-2,45-46

Els leprosos han de viure sols, fora del campament

Lectura del libro del Levítico:

El Señor dijo a Moisés y a Aarón:

- «Cuando alguno tenga una inflamación, una erupción o una mancha en la piel, y se le produzca la lepra, será llevado ante Aarón, el sacerdote, o cualquiera de sus hijos sacerdotes. Se trata de un hombre con lepra: es impuro. El sacerdote lo declarará impuro de lepra en la cabeza.

El que haya sido declarado enfermo de lepra andará harapiento y despeinado, con la barba tapada y gritando: "Impuro, impuro!" Mientras le dure la afección, seguirá impuro; vivirá solo y tendrá su morada fuera del campamento.»

Lectura del llibre del Levític:

El Senyor digué a Moisès i a Aharon: «Si algú té a la pell una inflor, crostes o erupcions que facin témer el mal de la lepra, serà portat al sacerdot Aharon o a un dels seus fills sacerdots. Els qui pateixen del mal de la lepra han d’anar escabellats, amb els vestits esquinçats, tapats fins a la boca, i han de cridar: “Impur, impur!” Mentre el mal persisteixi, són impurs, i han de viure sols, fora del campament.»

SALMO RESPONSORIAL

Sal 31, 1-2. 5. 11 (J.: cf. 7)

SALM RESPONSORIAL

Sal 31:1-2,5,11 (J.: cf. 7)

R. Tú eres mi refugio, me rodeas de cantos de liberación.

Dichoso el que está absuelto de su culpa, a quien le han sepultado su pecado; dichoso el hombre a quien el Señor no le apunta el delito R.

Había pecado, lo reconocí, no te encubrí mi delito; propuse: «Confesaré al Señor mi culpa»,Y tú perdonaste mi culpa y mi pecado. R.

Alegraos, justos, y gozad con el Señor; aclamadlo, los de corazón sincero. R.

R. En vós he trobat el meu recer, vós em guardeu del perill.

Feliç el qui ha estat absolt de la falta

i ha vist sepultat el seu pecat.

Feliç l’home a qui el Senyor no té en compte la culpa,

i dintre seu ja no manté l’engany. R.

M’he decidit a reconèixer la falta,

no us he amagat més el meu pecat.

Tant bon punt m’ho he proposat, Senyor,

m’heu perdonat la culpa comesa. R.

Alegreu-vos, justos, celebreu el Senyor;

homes rectes, aclamau-lo. R.

SEGUNDA LECTURA

1Cor 10, 31-11, 1

Seguid mi ejemplo, como yo sigo el de Cristo

LECTURA SEGONA

1C 10:31-11:1

Seguiu el meu exemple, tal com jo segueixo el de Crist

Lectura de la primera carta del apóstol san Pablo a los Corintios:

Hermanos:

Cuando comáis o bebáis o hagáis cualquier otra cosa, hacedlo todo para gloria de Dios.

No deis motivo de escándalo a los judíos, ni a los griegos, ni a la Iglesia de Dios, como yo, por mi parte, procuro contentar en todo a todos, no buscando mi propio bien, sino el de la mayoría, para que se salven.

Seguid mi ejemplo, como yo sigo el de Cristo.

Lectura de la primera carta de sant Pau als cristians de Corint:

Germans, quan mengeu o begueu, o feu alguna altra cosa, feu-ho tot a glòria de Déu. No sigueu mai ocasió d’escàndol, ni per als jueus, ni per als grecs, ni per a l’Església de Déu, tal com faig jo, que en tot procuro d’adaptar-me a tots, i no busco allò que em convé a mi, sinó allò que convé als altres, perquè se salvin. Seguiu el meu exemple, tal com jo segueixo el de Crist.

ACLAMACIÓN ANTES DEL EVANGELIO

Lc 7, 16

VERS ABANS DE L'EVANGELI

Lc 7:16

Un gran Profeta ha surgido entre nosotros. Dios ha visitado a su pueblo.

Ha aparegut entre nosaltres un gran profeta, Dèu ha visitat el seu poble.

EVANGELIO

Mc 1, 40-45

La lepra se le quitó, y quedó limpio

EVANGELI

Mc 1:40-45

La lepra desaparegué i quedà pur

Lectura del santo evangelio según san Marcos:

En aquel tiempo, se acercó a Jesús un leproso, suplicándole de rodillas: - «Si quieres, puedes limpiarme.»

Sintiendo lástima, extendió la mano y lo tocó, diciendo: «Quiero: queda limpio.»

La lepra se le quitó inmediatamente, y quedó limpio.

Él lo despidió, encargándole severamente: «No se lo digas a nadie; pero, para que conste, ve a presentarte al sacerdote y ofrece por tu purificación lo que mandó Moisés.»

Pero, cuando se fue, empezó a divulgar el hecho con grades ponderaciones, de modo que Jesús ya no podía entrar abiertamente en ningún pueblo; se quedaba fuera, en descampado; y aun así acudían a él de todas partes.

Lectura de l’evangeli segons sant Marc:

En aquell temps es presenta a Jesús un leprós, s’agenolla i li diu, suplicant-lo: «Si voleu, em podeu purificar.» Jesús, compadit, el tocà amb la mà i digué: «Sí que ho vull: queda pur.» A l’instant la lepra desaparegué i quedà pur. Tot seguit Jesús el va fer marxar, després de recomanar-li seriosament de no dir-ho a ningú, sinó d’anar-se a fer examinar pel sacerdot, oferir per la seva purificació el que Moisès havia ordenat, i certificar que ja era pur. Però ell, així que se n’anà, començà de proclamar-ho davant la gent i de fer-ho conèixer pertot arreu, tant, que Jesús ja no podia entrar manifestament als pobles, i havia de quedar-se a fora, en llocs despoblats. Però la gent venia a trobar-lo de tot arreu.

Realizada con software libreRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con sistema operativo GNU/LinuxRealizada con distribución UbuntuRealizada con editor HTML BluefishRealizada con programación web con phpRealizada con base de datos web con mysqlRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con navegadores de referencia Firefox y ChromiumRealizada con FTP FilezillaRealizada con retoque fotográfico con GimpRealizada con dibujo vectorial con InkscapeRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con edición multimedia con Kdenlive y CinelerraRealizada con conversión de formatos multimedia con WinFFRealizada con reproductor multimedia VLCRealizada con edición de PDF con PDF EditorRealizada con suite ofimática Openoffice | Contenidos bajo licencia Creative Commons | cumple el estándar XHTML 1.1cumple el estándar CSS 3.0cumple el estándar WAI-AA de accesibilidad

[Comunidad Parroquial San Pedro. Puerto de Sagunto]